Дигитализация за всички
17 ЮНИ 2022
Новото нормално е термин, който навлезе в масова употреба покрай пандемията от корона вируса. Носенето на маска, физическата дистанция, обсесивно-компулсивното дезинфекциране – всичко това беше периодично обявявано за новото нормално. Две години по-късно светът (или поне по-голямата част от него) сякаш върна към старите си навици, но терминът си остана и днес за различни неща се говори като за новото нормално. Едно от тях е дигитализацията. Години наред това беше дългосрочната цел за бъдещето на различни финансови и търговски компании, както и на държавни и регулаторни органи. Днес най-сетне бъдещето дойде. Заслугата, обаче, не е на всички тези дублиращи основните функции, но дигитални отдели, а на факта, че финансови услуги започнаха да потребяват милениумите и поколението Z. Най-младите икономически активни хора в момента просто не познават аналоговата среда – интернет и дигитализацията за тях са като електричеството и течащата вода вкъщи за поколението на техните родители. Затова – също както в Китай китайските ресторанти са просто ресторанти - и финансовите компании престанаха да говорят за дигиталните си продукти като за някакво новаторско изключение и те си станаха просто продукти и услуги – плащания, търговия, банкиране, застраховане, инвестиране и т.н., но възможни и дигитално. И нищо чудно – половината представители на поколението на милениумите предпочитат да плащат дребни покупки с телефона си, отколкото в брой или с пластмасова банкова карта. Така дигиталните портфейли от екзотика се превърнаха просто в портфейли – пари, намиращи се не в джоба, а в телефона, които позволяват лесно и бързо разплащане в интернет, разделяне на сметки и дори инвестиране на значително по-ниска цена. Разбира се, колкото по-голяма и утвърдена е една компания, толкова по-склонна е да се съпротивлява на промените и банките не правят изключение. Бързите и иновативни финтех компании се оказват доста по-успешни засега в създаването и комерсиализирането на всякакви дигитални услуги, но в опита си да задържат пазарния си дял банките стават все по-склонни на партньорства, така че в бъдеще вероятно ще сме свидетели на все по-интересни дигитални финансови услуги.
Виж още
В момента няма активен агент, който да ти отговори.
Пиши ни всеки работен ден от 8:00 до 19:00 часа или изпрати въпроса си във формата тук.