Полезно

3 причини, поради които пазаруваме импулсивно

Един от най-често високо оценяваните радостни моменти в ежедневието за много хора е пазаруването. Не говорим за онази задължителна седмична активност, която всеки от нас прави по навик. Не става дума за онзи момент, в който се налага да отидем до близкия магазин за хляб, мляко, чай или кафе. Не. Говорим за онзи процес, който изисква часове, прекарани в търговски центрове и огромни магазини, които впечатляват всеки дръзнал да изхарчи парите си там.
Но достатъчно разумно ли е да се доверяваме на емоциите си, когато сме в магазина или мол центъра? Трябва ли да правим от всяка наша покупка на определена стока празник, който да ни дава стимул за още и още пазаруване? Едва ли отговорът ще се хареса на любителите на шопинга. Причината е, че т.нар. импулсивно пазаруване е плод на емоции, които в повечето случаи касаят стоки и услуги, от които нямаме чак такава огромна нужда.
Това означава, че се стига до сериозни месечни разходи, които са абсолютно излишни и могат да навредят на личния или семеен бюджет.


Ето и 3 причини, заради които често пазаруваме импулсивно и погрешно

  • Страхът от пропускане на ограничени във времето промоции е една от тях. Това в повечето случаи е маркетингов трик на търговците, които умело убеждават всеки един потенциален клиент в това, че сега е последният му шанс да се сдобие с определена стока. Това разбира се в повечето случаи далеч не е така.

Просто търговските закони често работят по този начин, умеят да импровизират и да си играят с емоциите на клиентите. Ето защо, когато видят табелка или онлайн обява „Промоция“ или „Последни бройки“, много хора просто спират да мислят трезво дали конкретната стока изобщо им е нужна и се готови за покупка;

  • Желание за спестяване от отстъпки е друг момент, който често кара хората да харчат парите си, подведени от емоции. Колкото и разумно да ви се струва всеки подобен търговски модел на предизвикване на действия би могъл да бъде също така пагубен за вашия портфейл. Причината е, че реално вие бихте могли да спестите пари, когато пазарувате по време на отстъпки в магазините.


Но в същото време неусетно може да се впуснете в пазаруване, не защото имате нужда от определена стока или услуга, а просто защото цента е малко по-ниска. Това категорично може да навреди също на бюджета ви, тъй като границата между разумно пазаруване и такова, което се прави просто заради ниските цени е твърде тънка и често хората я преминават;

  • Продуктовите демонстрации са известни като добър маркетингов и рекламен модел на въздействие още от зората на търговията. На практика едва ли има по-добра реклама за един продукт от тази, в която той е поставен в реална ситуация, в която може да бъде тестван и да покаже своите възможности. Тогава потенциалните клиенти са възможно най-впечатлени от демонстрациите и въздействието върху съзнанието и решенията им е доста по-лесно. Това много често води до покупки на продукти, от които може и да нямате особено голяма нужда. Респективно харчите една сума, която при други обстоятелства би могла да бъде спестена.


Ние от Cash credit сме наясно как всеки един емоционален момент би могъл да доведе до непланирани харчове за неща, от които не се нуждаем до такава голяма степен. Ето защо, когато имате финансови проблеми с личния си или семеен бюджет и когато сте в особена нужда, ние сме насреща не само с разумен и качествен съвет, но и с възможности за отпускане на разнообразни видове кредити, които да бъдат полезни за съответната ситуация.


Новини
Още
  • Равносметка след празниците

    Коледните и новогодишни празници отминават също толкова неусетно, колкото и настъпват. Това разбира се далеч не е повод да попадаме в неприятни състояния, а напротив.

  • Как сами да разберете вашата кредитна история

    В случай че някога през живота ви се е налагало да разчитате на изтеглянето на кредит е нормално да имате желанието да проверите кредитната си история в даден етап след това.

  • Как да спестите от забавления

    Дори поставянето на двете думи „забавление“ и „пестене“ в едно изречение няма как да бъде прието твърде сериозно, защото в крайна сметка почти всяко качествено забавление изисква известна сума пари.

Сума

Време

Вземи сега!
Покажи Скрии

За да подобрим нашите услуги, използваме бисквитки, без лични данни. Виж още.

Приемам