Полезно

Бизнес модели - Видове и Същност

Бизнес моделите представляват начин, по който дадена компания генерира своята печалба и постига положителни финансови резултати. Това се постига чрез различен подход, в зависимост това дали дадена компания предлага стока или услуга.

Колко вида са бизнес моделите

Бизнес моделите са три различни разновидности, като всички видове са съответно подходящи за различни типове дейност. Днес се отличават три основни вида - на магазина, на брокера и на производителя. Те представляват и се изразяват в следната същност:

  • модел на брокера - при този тип практика се предполага, че играете ролята на посредник, тоест вие осъществявате връзката между производител на стока или услуга и на нейния краен доставчик към потребителите;
  • модел на магазина - предлага на потребителите дадена стока на дребно, за която получава по-висока цена, отколкото е заплатена при покупка на едро;
  • модел на производителя - това се отнася за този, който създава дадена стока и след това я предлага чрез брокери до крайния търговец. Този модел е базисен, защото създава стоката, която впоследствие се търгува;
  • много други в зависимост от сферата.

Как се изграждат

Няма такова нещо като добър или лош модел. Подходящите практики се избират на базата на цялостната концепция на самия бизнес. Всеки търговец сам определя как да работи, а оценки за това до колко е успешен неговия бизнес могат да поставят само потребителите.

Всеки бизнес има една и съща крайна цел - печелене на пари, а положителният финансов резултат е единственият фактор, който може да определи и да даде оценка на за отношението и мнението на потребителите. Доколкото една стока или услуга се възприема добре, тя съответно успява да генерира и положителен финансов резултат.

Какво ни съветват от Кеш Кредит

Известната компания за бързи кредити Кеш Кредит ни съветва внимателно да подбираме бизнес моделите, с които работим. Специализирана отпускането на заеми онлайн, компанията смята, че доволният потребител трябва да бъде в основата на избраната практика.

Докато клиентите се чувстват удовлетворени от вашата стока или услуга и докато тя е удачен избор като качество, цена и достъпност, от CashCredit припомнят, че за потребителите няма да има смисъл от избирането на друг продукт.

Те също така напомнят, че съществува известна разлика между модели и практики, като един и същ бизнес модел може да използва различни практики за да удовлетвори потребителите.


Новини
Още
  • Какво е овърдрафт кредит?

    Случвало ли се е да не ви достига съвсем малко, за да сте стабилно стъпили на земята? Да ви трябват една-две заплати, за да покриете неочаквани разходи, да организирате семеен празник, непредвиден ремонт или по-голяма покупка? Овърдрафтът е ...

  • Съвети за безопасно шофиране през лятото

    Вие сте зад волана всеки ден и сте уверени в изправността на машината. И все пак, градските разстояния подлагат колата на регулярно, но сравнително кратко натоварване. Възможно е обаче да има ...

  • Активно и пасивно инвестиране. Как да направите правилен избор?

    В света на финансовите инвестиции няма място за емоции. За да натрупате средства, трябва да се заредите с търпение и внимателно да изработите стратегията си. Вижте повече за двата най-популярни варианта.

Cash Credit
Сума

Време

Вземи сега!
Покажи Скрии

За да подобрим нашите услуги, използваме бисквитки, без лични данни. Виж още.

Приемам